Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytry.Levicak

Možná se to vás netýká....

ale většina občanů si klade otázku z čeho si vůbec spořit, když žijou od výplatě k výplatě. A to neutrácejí za zbytečnosti! Jen na nezbytné životní náklady. Píšete:Rvu si vlasy, že jsem nezačala spořit dříve a jako každá mladá dívka,

které když bylo 18 a začala "makat", mohu vás ujistit, že rozhodně ne každá dívka v těchto letech začala makat. Chápu, že na střední škole je to dnes moderní si přivydělávat, ale tak žhavé to nebude, že by si přivydělávala každá....

0/0
24.9.2011 22:36

kaktusak

V každé doby lidé šetřili

Ale po zkušenostech z počátku 90. let, kdy úspory znehodnotila inflace, je potřeba velká obezřetnost.

0/0
22.9.2011 20:16

dýmka

Dobře už bylo.....

Z půběžného důchodového systému opravdu zbyde jen na bydlení a stravu, pokud nebudete bydlet ve svém. Ale mám ještě jednu variantu. Je poněkud absurdní, ale naprosto ekonomická, z pohledu jednotlivce: NEMĚJTE DĚTI.

Zbavíte se nutných výdajů a peníze takto ušetřené můžete naspořit nebo investovat. Rozdíl mezi tím, kolik vydáte na řádnou výchovu a vzdělání dítěte a tím, kolik Vám ponechá stát snížením daní (případně vyplatí na přídavcích) odhaduji na 1,0 až 1,5 mil. Kč na dítě v současných cenách. Při dvou dětech tedy cca 2,5 mil Kč pro dva rodiče na řekněme 20 let, to máme dobrých 60 tis. Kč na osobu a rok. To už je slušná částka, že? Samozřejmě počítáno vše v současných cenách.

Tak kolik máte Vy dětí? Já dvě a už dávno dospělé. My se tenkrát rozhodovali snadno, prostě jsme je chtěli a starostmi o důchod se nemuseli zatěžovat.

0/0
22.9.2011 10:44

jendazmoravy

Tvrdé, ale pravdivé

Zajímavá strategie. Samozřejmě, pokud je dost "nerozumných", co děti mají, pak Váš postup je z finančního hlediska jasně zdůvodněný. Jeho riskem je to, že se podle něj bude řídit většina.

0/0
22.9.2011 10:49

Gašpo_2

Re: Dobře už bylo.....

Nemožete si byť istý vobec ničím. Ľahko sa može stať, že ten kto deti má a dobre si ich vychová, bude potom vo výhode.

0/0
22.9.2011 10:54

dýmka

Re: Dobře už bylo.....

Taky netvrdím nic o jistotě; spíše chci upozornit na to, k čemu může současně navržená penzijní reforma vést, alespoň v případě tech, kteří o své (hodně vzdálené) penzi přemýšlí.

Protože pokud někdo za 10 let zjistí, že se udělala chyba, už bude pozdě.

0/0
22.9.2011 11:06

blondieee

Re: Dobře už bylo.....

Díky za Váš názor! Já určitě děti chci. Rozdíl je i v tom, zda jsou děti plánované či neplánované, nejvyšší jsou hlavně jednorázové první výdaje, na které je potřeba se připravit-nejlépe ze dvou platů. Horší je samozřejmě to, že po narození dítěte živíte 3 lidi téměř z jednoho platu, protože pokud je mateřská-rodičovská na 3 roky, sníží se rázem příjem jednoho člena na 7600/měs, tuším. Proto bych viděla jako dobrý nápad, po roce si, jako matka, najít práci alespoň na částečný úvazek a přispívat též. I pro matky je to myslím dobré, aby nezmagořily :-) Výdaje na děti, co jsem slyšela od známých nejsou až takto vysoké, pokud dítě zbytečně nerozmazlujeme a nekupujeme mu předražené a zbytečné věci. Hračky dostane třeba od babiček, oblečky pěkné může i podědit anebo též dostat, v prvních třech letech neřešíte jídlo - kojíte, nejdražší je období prvních výdajů, pak plínky a pak školní období. Ale nemyslím si, že bych chtěla žít bez dětí, to by pak nebyl - pro mě tedy určitě - naplněný život.

0/0
22.9.2011 13:00

dýmka

Re: Dobře už bylo.....

Děkuji za reakci. Jsem rád, že děti plánujete. Ale mýlíte se v mnohém.

Nejde o to, zda rodina vyjde s penězi, pokud matka nevydělává, ani o to, jak skromně děti vychovává.

Do tří let s kojením nevystačíte (kdo vám něco takového řekl?). Určitě ráda dopřejete dětem možnost sportovat, realizovat různé kulturní záliby, to dnes není zadarmo. A taky dosáhnout co nejvyššího vzdělání. Není příjemné vysvětlit dětem, že s ostatními nemůže jet na výlet, lyžařský případně zahraniční zájezd, protože na to v rodině nezbývá. A už vůbec ne proto, že by jste pak nenaspořila na svůj důchod. Zkuste si představit situaci, že budete rozhodovat, zda může Vaše dítě na vysokou školu, protože to naprosto vyčerpá Vaše úspory.

Ve svém příspěvku jsem chtěl jen vyjádřit názor, že nastavené parametry důchodové reformy s ostatními ekonomickými a společenskými souvislostmi povedou k dalšímu snížení porodnosti, čož samozřejmě nemusí platit ve všech skupinách.

0/0
23.9.2011 9:31

blondieee

Re: Dobře už bylo.....

Vím, že to drahé je, i já jsem byla dítě a žila jsem spíše v průměrných nebo podprůměrných příjmech, na lyžařský zájezd i na tábory vždy nějak vyzbylo.To chápu, že je pro dítě nemilé, říkat mu, že ono nepojede a ostatní ano. Každopádně je potřeba, až začně být dítě samostatnější, aby o prázdninách chodilo na brigády, aby se naučilo vážit si vydělaných peněz. Jinak ohledně kojení, je normální kojit děti klidně i po druhém roce, zkušnosti mých známých říkají, že jedna kojila dva roky a třičvrtě, jedna dva roky a dva měsíce, pokud má žena mléko, tak je pro dítě prospěšné, aby kojila dál. Na přikrmování je vždy času dost.

0/0
26.9.2011 16:32

Gašpo_2

"Šetření" v pravom význame slova

je v súčasnosti veľmi riziková cesta.

Neviem koľko informácií máte o stave finančného systému. Ale je veľmi reálny scénár, že ak budete celý život šetriť a ukladať si peniaze do nejakej inštitúcie, že dopadnete rovnako ako keď si ich budete schovávať doma. Vlastne nie, ak peniaze poskytnete inštitúcii, može Vás hriať pocit, že ste prispela niekomu na luxus.:-)

Aby ste sa teraz mohla zabezpečiť na starobu, musela by ste vlastniť kryštáľovú guľu, ktorá by Vám povedala, či je lepšie kupovať zlato, či pozemky... Ono ani to zlato nie je žiadna dlhodobá záruka. Pretože jeho hodnota je čisto "psychologická".

0/0
22.9.2011 10:33

blondieee

Re:

děkuji za názor! hlavní je začít vůbec "někam" spořit.... něco zkusím vybrat :-) s chladnou hlavou rozložím rizika....

0/0
22.9.2011 12:47

dakram1

Slečno...

Přeji Vám, aby se Vám to povedlo. Ale: je mi 65...vychovali jsme děti...děti vystudovaly...pořídili jsme si družstevní byt...ten 2x vybavili (holt nic nevydrží věčně)....staráme se o vnoučata a jaksi taksi nám na spoření moc nezbylo (totiž...spořili jsme i dětem...to bylo nějak do 18 let). Jsme velice rádi, že nemáme velké zdravotní problémy...děkujeme za každé dobré ráno...ale na vyskakování to nebude...Má skryté obavy...pokud nebudete VIP..tak na tom budete ještě hůř než byV

0/0
22.9.2011 10:15

Chytry.Levicak

Re: Slečno...

vaše generace to měla v těch letech snažší. onen nenáviděný komunismus přece jen podporoval více rodinný život než dnes....

0/0
24.9.2011 22:38

blondieee

Re: Slečno...

ano, souhlasím! R^

0/0
30.9.2011 20:13

petrph

já Vám to nerozmlouvám

Ale uvědomte si že spořit na důchod už jste si začala s první výplatou -podívejte se kolik Vám stát strhává v supermzdě na důchodovém pojištění. Hádám že jen za ten jeden měsíční  odvod (včetně zaměstnavatele) už by jste měla v důchodu hezký výlet přes půlku Evropy.Že to tak nefunguje a že Vám bude i přes ty horentní platby důchod stačit tak akorát na chleba a nájem, je Vám asi jasný. Ale podobně by Vám mělo být jasný že o moc větší efekt nebudou mít ani státem nabízené penzijní fondy na přilepšenou.¨Takže jestli si opravdu chcete v důchodu užívat, najděte si nějaký perspektivní obor práce kde se dají dlouhodobě a trvale vydělávat slušné peníze, nebo se nechte zaměstnat zahraniční firmou za slušné peníze nebo úspěšně podnikejte a takto vydělané peníze dále sama investujte a rozmnožujte...Jiná cesta není...

0/0
22.9.2011 10:06

blondieee

Re: já Vám to nerozmlouvám

penzijním fondem to začíná, jak píši v závěru, na stát se nespoléhám, budu hledat nějaké pravidelné tvoření rezervy, vyšší zhodnocení, dlouhodobý horizont, jinak to nejde :-( protože, jak píšete, tak najít si perspektivní obor práce, kde budu hodně vydělávat či podnikat - je jen první krok, druhý je právě ono rozmnožování... a o tom byl celý článek, takže děkuji Vám za shrnutí a zopakování toho, co jsem napsala... ;-)

0/0
22.9.2011 10:29

jendazmoravy

Jste si jistá s těmi Němci a Rakušáky?

Víte, jak fungují tamní penzijní systémy? A o co se stará státní průběžný systém?

Ono totiž přednášet o "zhodnocování peněz" někomu, kdo zažil roky 1953 a plus mínus 1993, jaksi nepůsobí věrohodně.

0/0
22.9.2011 9:51

blondieee

Re: Jste si jistá s těmi Němci a Rakušáky?

roky jsem nemusela zažít, stačilo slyšet o nich hodně z vyprávění starších lidí, jejichž názorů si vážím a považuji je za pravdivé a lidi za zkušené.

0/0
22.9.2011 10:26

Maryša Šárecká

ono to není o šetření na penzi

Na to máte vážně ještě dost času. Spíš jde o celoživotní zodpovědné zacházení s financemi. Vždycky mít rezervu, aby se dal bez úhony přežít půlrok bez práce nebo nákup náhle kleknuvší ledničky. Atd. atd. hlavně plánovat a myslet hlavou.

0/0
22.9.2011 9:30

blondieee

Re: ono to není o šetření na penzi

času je právě až strašidelně málo... ale o rezervě to je hodně, maximálně s Vámi souhlasím, díky za názor!

0/0
22.9.2011 10:25

Chytry.Levicak

Re: ono to není o šetření na penzi

vy jste bud jednoduchá osoba nebo provokatérka. nevím jestli myslíte zrovna hlavou  nebo něčím jiným, ale plánujete na jednostranně  nastavených parametrech.myslíte si,že všichni lidé,kteří zodpovědně zacházejí penězi budou mít vždy rezervu na další půlrok? zkuste si (zodpovědně žít po vašem) třeba při mzdě 8000 až 10000 hrubého měsíčně a řekněte mi kolik si z toho za půl roku našetříte.

0/0
24.9.2011 22:48



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.