Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytry.Levicak

to jsou jen drobnosti

do exotických zemí jezdí jen hrstka čechů. navíc zážitek z takové dovolené jistě překoná nějakou zbytečnou byrokracii s pasem někde na úřadě. když by mi tu dovču někdo zaplatil,tak rád bych se stal obětí této věci....:-)

0/0
5.5.2012 18:51

viglib

Zarizovani pasu je trivialita a je to vcelku rychle

Az nekdy budete zarozovat trvaly pobyt v cizi zemi nebo naopak pobyt pro cizince tady, tak vam to bude jasne.

0/0
24.4.2012 17:53

blondieee

Re: Zarizovani pasu je trivialita a je to vcelku rychle

věřím, že to musí být katastrofa...

0/0
24.4.2012 20:59

petr_leicester

Re: Zarizovani pasu je trivialita a je to vcelku rychle

..trvaly pobyt v cizi zemi? Nebylo nic jednodusiho, vyplnil jsem formular a poslal postou...cca za 3 tydny me postou prisla rezidencni karta....neco vic chcete vedet?...a jste treba na okraj jihoamericka realita (zena je z Jizni Ameriky a letos se stehujeme nastalo za more), telefonicka objednavka na ambasade, po prijezdu do Londyna na ambasadu asi 10 minut cekani, vyplneni formularu pro me a syna (+ fotky), scan palce (jen ja) done! Po priletu na letiste jen odevzdam karticku kterou jsem dostal a dostanu jejich ID...po dalsich 3 mesicich! passport. Je neco vic jednoduche?

+1/0
25.4.2012 1:48

viglib

Re: Zarizovani pasu je trivialita a je to vcelku rychle

Zkuste s nevim takovym prijit na ambasadu US nebo Kanady :D Asi vam nemusim rikat, ze z jednoho pripadu nelze zobecnovat, ze ne? Navic jsou zeme, kde asi problem s imigraci nemaji, takze tomu pak odpovida slozitost dane procedury. A opacne. Takze zkratka mel jsem na mysli zeme, kam se bezne nasinec stehuje. Jizni Amerika, rekl bych, nebude prumerna destinace.

0/0
26.4.2012 22:25

petr_leicester

Re: Zarizovani pasu je trivialita a je to vcelku rychle

US a Kanada ani omylem..ikdyz kdysi davno jsem do Kanady chtel.  A Jizni Amerika, kdo byl a zna, tak chape proc (ikdyz ja se tam stehuje v ramci manzelstvi). Miluji svobodu a prirodu...prijemne fajn lidi..etc etc

0/0
27.4.2012 19:51

mikebastak

Lidem s malými dětmi.

Pokud máte malé děti, tak doporučuji pořídit fotky u profi fotografa. Sice za to zaplatíte asi 150 Kč ale rozhodně ušetříte nervy a čas sobě i ostatním. U malých dětí je prostě problém, že vyfocení trvá moc dlouho a tím se tvoří takové fronty.

0/0
24.4.2012 17:47

blondieee

Re: Lidem s malými dětmi.

já děti nemám, ale kolem jich pobíhalo více než na dětském hřišti.. mám takový pocit, že jsem zaslechla cosi o nemožnosti mít své vlastní fotky, kvůli tomu biometrickému pasu, dospělí též nemohou, jsou foceni až na místě

0/0
24.4.2012 21:00

mikebastak

Re: Lidem s malými dětmi.

2.1.2012 vešla v platnost vyhláška, která umožňuje použít fotky vytvořené u profi fotografů. Fotograf zasílá fotky do Datové schránky příslušného úřadu.

0/0
24.4.2012 21:07

misticjoe

kde to bylo?

Cca pred mesicem jsem prisel na MU Praha 8, v pul druhe odpoledne a nikde ani noha. Za par minut jsem byl zase venku... Cili by me zajimalo, kde autorka prozila tak prisernou zkusenost.

0/0
24.4.2012 16:30

rising_tiki

Re: kde to bylo?

Přesně to by mě taky zajímalo. Byli jsme žádat o pas na P10 - a naprostá pohoda při žádání a při vyzvednutí, kdyby vše šlo tak snadno ;-)

0/0
24.4.2012 17:23

blondieee

Re: kde to bylo?

jojo, Praha je v naprostém klidu, tam je člověk vyřízen rychle.. .ale představte si úřad, který má dvě přepážky a patří pod něj cca 600.000 lidí ze všech spádových oblastí.. velmi podobná situace je ve všech takových to úřadech s rozšířenou působností, mimo veliká města, toto byl MěÚ Říčany

0/0
24.4.2012 20:58

bebostar

MÚ Kbely

Vystavila mi paní, která měla volnou chvíli s OP i PAS, zabralo to asi 10 minut, když jsem si šel pro PAS, 2 minuty čekání a poté pro OP be čekání :)

0/0
24.4.2012 15:59

artN

no problem

Pardubice - objednávka přes internet, čekání 10 minut. Ono to chce taky žádat o pas ne na poslední chvíli, platí 10 let, tak proboha si ušetřím nervy a po 9 letech začnu přemýšlet o obnově. Stejný s řidičákem.

0/0
24.4.2012 14:17

blondieee

Re: no problem

ano, máte pravdu, jenže když tam stojíte dva měsíce před expirací pasu (což není na poslední chvíli) a čekáte 2x 4 hodiny a nedostanete se na řadu, pak Vás to přestane bavit... navíc neplánujete třeba letět nikam mimo EU, řidičáky jsou v pohodě....

0/0
24.4.2012 14:24

Roman37c

Re: no problem

Dva měsíce před ukončením platnosti je pochopitelně pozdě. My zkušení cestovatelé víme, že většina destinací vyžaduje platnost pasu ještě alespoň 6 měsíců od vstupu na jejich území, takže třeba já si pas nechávám dělat (jak jsem napsal už v jiném příspěvku) zhruba rok předem.

0/0
24.4.2012 14:31

blondieee

Re: no problem

já zkušený cestovatel nejsem :-) a dva měsíce, kdy máte k dispozici přibližně 42 pracovních dní, v normálních okolnostech člověku přijde dost... asi by mne nenapadlo dělat si pas rok dopředu, jsem poučena

0/0
24.4.2012 15:08

J i ř í

Na jednu stranu

máte pravdu, je to od státu buzerace. Na druhou stranu jsem četl, jak lidi musí vyřizovat pasy dětem, protože s nimi jedou do Chorvatska. Jenže tam stačí pro dítě občanka, stejně jako do mnoha dalších zemí. A zatímco pas pro dítě platí 1 rok (tedy další buzerace), dětská občanka platí 5 let.

0/0
24.4.2012 14:07

blondieee

Re: Na jednu stranu

ano, kvůli tomu, že chce jet rodinka k moři, musí vystát dlouhé fronty včetně dětí na úřadech, představte si fronty čekajících maminek, akždá dvě malé děti, půl 8 večer, stojí tam cca od 2 od odpoledne, děti už měly být dávno najezené, vykoupané... atd... OP nebo PAS, stejná fronta, ale logicky v rámci EU lepší OP, pokud platí 5 let

0/0
24.4.2012 14:22

kočka

Re: Na jednu stranu

Tak mají sedět doma a čekat až děti povyrostou a neotravovat ostatní cestující v letadlech! ;-€

0/0
24.4.2012 14:37

petrolhead

já naprosto bez problémů

Chtěl jsem se objednat na internetu na specifický čas, nakonec jsem tam šel naslepo, čekání asi 15 minut, odevzdání pasu a formuláře, pět minut otiskování a focení a hotovo. Řekli ať přijdu za 3 týdny, zkusil jsem to za dva, zase 15 minut čekání a pas byl připraven.

.

Z mé strany padly dva dotazy na ochranu osobních dat, paní věděla odpověďi:

1. Otisky se uloží pouze do pasu a potom se smažou, nejsou v žádné evidenci

2. V pasu jsou otisky i fotka zašifrované, klíč mají pouze terminály celníků v ČR a partnerských zemích. Informace lze číst bezdrátově ale pro rozklíčování je nutné zadat datum narození a číslo pasu vepsané fyzicky uvnitř (nelze načíst pouze přiložením skeneru ke kapse).

0/0
24.4.2012 13:08

blondieee

Re: já naprosto bez problémů

co na to říct, měl jste štěstí :-) 15 minut čekání se 60 lidem, se kterými jsem sdílela frontu, musí zdát jako neuvěřitelný příběh... někteří čekají od 9 od rána a přijdou na řadu v 18. hod odpoledne

0/0
24.4.2012 13:21

kolos.veliky

O pas si nežádejte

Až přivede Sobotka komunisty do vlády, tak Vám ho stejně seberou. ;-D

+4/0
24.4.2012 13:07

blondieee

Re: O pas si nežádejte

a bude pokoj! sedět nazadku doma a klid ;-D

0/0
24.4.2012 13:21

ladyevil_cz

na bolehlav stačí...

... přehnat bumbání večer ;-)R^

0/0
24.4.2012 10:08

blondieee

Re: na bolehlav stačí...

díky za tip, příště to vyzkouším ;-D

0/0
24.4.2012 10:10

ladyevil_cz

Re: na bolehlav stačí...

;-) Ale faktem je...že na 14 dní to nevystačí, budeš muset...přiživovat ;-D

0/0
24.4.2012 10:13

blondieee

Re: na bolehlav stačí...

takových 14 dní v lihu :) to určitě změní myšlení a jednoho to rozveselí ;-D

0/0
24.4.2012 11:16

A/D

já nevim

ale když chci něco na úřadě, tak tam nečekám, ale přes internet si zabookuju čas. vytisknu si papír a va daný čas přijdu a jdu hned na řadu.

http://www.c-budejovice.cz/cz/magistrat/elektronicka-obsluha-obcana/stranky/cestovni-doklady-objednavky.aspx

0/0
24.4.2012 9:41

blondieee

Re: já nevim

ano, to bookování lze využít, ale pokud má ten systém rezervací 14ti denní výpadky a lze se objednat na datum až za měsíc, spíše dva měsíce, tak není úplně vhodný...

0/0
24.4.2012 9:56

A/D

Re: já nevim

tak to pak jooo

0/0
24.4.2012 10:09

Mathias

Jo, jo

v Opavě to samé;-( V létě jedeme k moři, tak už v lednu jsem zašel se starším synem na pasové a to byla pohoda, pár lidí. Mladší syn má pár měsíců, takže jsem pas řešili až teď. KATASTROFA. Třikrát jsem šel kolem úřadu a třikrát jsem to vzdal. Dlouho před otevírací dobou davy lidí. Nakonec jsme se s manželkou dohodli, že zažádat o pas půjde s malým ona a já ho potom půjdu vyzvednout, protože stát tam tu frontu dvakrát bych psychicky nedal........

0/0
24.4.2012 9:38

blondieee

Re: Jo, jo

to Vám naprosto rozumím... vystát to jednou už stojí značné úsilí, natož dvakrát, a s pokusy dokonce třikrát, čtyřikrát...

přeji pevné nervy !

0/0
24.4.2012 10:00

kočka

Re: Jo, jo

A můžete mi výsvětlit,co bude mít pár měsíčmí mimino s pobytu u moře???

0/0
24.4.2012 14:39

Pepito-To

Re: Jo, jo

A to jako kdyz jedes k mori na ctrnact dni, tak to mimino zamknes do kocarkarny, nebo co?! 8-oRv

+2/0
24.4.2012 16:00

Roman37c

Re: Jo, jo

Od čeho jsou útulky? :-P Ale jinak. Třeba já osobně bych s tak malým dítětem nikdy nikam neletěl, pokud by to nebylo nezbytně nutné. A to dovolená u moře rozhodně není.

0/0
24.4.2012 16:47

kočka

Re: Jo, jo

A to jako nemůžete dva tři roky vydržet,než trochu povyroste?

0/0
25.4.2012 8:05

petrph

je to smutné

Ale úplně přesné fronty stály v totalitním komunistickém Československu před pobočkami cestovní kanceláře Čedok, v den (spíše noc) zahájení prodeje zahraničních zájezdů. Což byla jedna z mála cest jak se ze zadrátované totality dostat do svobodného světa. Je fakt, že mnozí tíhu svého úspěchu při získání tohoto bonusu asi neunesli, takže hned po vystoupení ze zájezdového autobusu v Hamburku či Paříži, udělali československému státu nadosmrti pápá...

Smutné je to v tom smyslu, že takto smýšlejí i dnes mnozí, pro které by měla být svoboda pohybu (ale i návratu) základním atributem, a jakékoliv formality pro zajištění  přechodu hranic (jelikož jsme v EU,ktéré má snad silný vliv po světě) skutečně jen krátkou formalitou...

0/0
24.4.2012 9:37

blondieee

Re: je to smutné

ano, máte naprostou pravdu, děkuji za příspěvek a vzpomínku.... souhlasím s tím, že formality ohledně vycestování v době svobodného pohybu osob, by měly být mnohem snáze vyřiditelné

0/0
24.4.2012 9:58

Roman37c

Re: je to smutné

Ale oni jsou. Dřív to bylo podstatně horší. K tomu aby člověk mohl na dva dny do Vídně, potřeboval doporučení šéfa, dále podnikového výboru KSČ...... poté musel obdržet výjezdní doložku a přirozeně získat vízum. Do Drážďan to pochopitelně nebylo tak složité, horší to bylo s celníky. Tedy né s těmi našimi, ale s východními Němci. Socialismus byl velká rarita. Člověk mohl dovážet v podstatě cokoliv, ale nesměl to vyvést. Dokonce i obyčejný salám od řezníka byl na černé listině. Získat pas je sranda. Já osobně pokaždé když mi za rok končí platnost tak si zažádám o nový. Vybírám si mrtvou sezonu a nemám s tím problém. Ono je vůbec dobré pas vlastnit. Když mi někdo ukradne doklady, zpravidla přijdu o OP i řidičák. Pas mám doma.

0/0
24.4.2012 10:21

pvlkc

Re: je to smutné

"formalita" je zde nevhodný výraz. Spíše - byrokratická detailní analýza profilu žadatele

+1/0
24.4.2012 12:56

Roman37c

Re: je to smutné

Ty fronty byly daleko menší. Jednak Čedok měl míň poboček a také nákup zájezdu byl pro většinu jednou z podmínek jak vycestovat, bohužel ale ne jedinou a zásadní. Moji rodiče nikdy v Čedoku nestáli, neboť jejich případné cestování nebylo v zájmu republiky. Takže ani nevlastnili pas. Neměli na něj nárok. EU není stát, zahraniční politiku má každá země svou. Až bude EU federace, pak jí jako federaci uznají i ostatní státy světa. Problém s dokladem je problém čistě náš. Vždycky když je nějaká zásadní změna (ŘP, OP, pas) tak se přirozeně na úřadu vytváří mnohahodinové fronty. Při normální situaci se to dá zvládnout, teď nikoliv.

+1/0
24.4.2012 10:15

Banjo Banjo

Re: je to smutné

Tak to je fakt. Nás třeba nepustili ani do Chorvatska. Akorát táta, když byl cca 5-10 let v invalidním důchodu, už cestovat mohl. Toho by se komanči pro změnu docela rádi zbavili, protože dialýza 2x týdně - to už je něco stálo...

0/0
24.4.2012 12:02



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.